V rámci čtyřhodinového projektu jsme s páťáky vycestovali do starověkého Řecka – na ostrov Kréta, kde byl svého času, dle bájí a pověstí, vystavěný labyrint pro Mínótaura. Na základě úvodního příběhového videa v angličtině jsme ztvárnili vlastní představy o tom, jaký mohl Mínótaurus být a vzniklo jedenáct originálních imaginací, které jeho podobu popisovaly:
„He is very strong and eats people. He is scary and he has got big horns,“ zněly myšlenky na straně jedné, „My Mínótaur eats vegetable, he likes tomatoes. He is very clever and he lives in the labyrinth,“ odpovídaly představy na straně druhé. Všechny své vybájené postavy páťáci v angličtině představili celé třídě.
Do bludišť a labyrintů jsme zabloudili i v hodině informačních technologií. Úkol pro páťáky byl vlastně docela jednoduchý – objevovat fungování ozobotů a jednotlivých barevných kódů, které v bludištích a labyrintech ozobota navigují. Zdá se to jako jedna z mnoha her, které žáčci v období distanční i prezenční výuky velmi rádi hrají na svých smártfounech, ale v případě ozobotů objevili samotné základy programů a programování. Projetí čtvernásobné velikosti ozobotího labyrintu (4 slepených A4 stran) nás sice čeká na příští hodině ICT, ale už teď páťáci vědí, jak poslat ozobota vlevo, vpravo, jak ho roztočit nebo nechat otočit na konci cesty.
V závěrečné hodině jsme navázali na objevování kódů pro ozoboty i na dobrodružný řecký příběh a vytvořili krátké povídání o putování několika hrdinů, které na jejich cestách za dobrodružstvím nebo za krásnými dívkami provázeli právě skvěle naprogramovaní ozoboti.
Ve třech připojených fotogaleriích můžete nakouknout, jak to šlo žákům od ruky.