V uplynulých týdnech se páťáci (podobně jako i ostatní třídy od trojky po devítku) ponořili do práce v programu TinkerCAD (www.tinkercad.com), který umožňuje objevovat základní principy 3D modelování. Páťáci již zkusili vytvořit domeček se stromem, interiér jejich pokojíku, a tak pondělní zadání 11. dubna bylo maliko jiné.
Na učitelském stole byl od začátku hodiny k vidění jednoduchý hrad složený ze základních geometrických těles (krychle, kvádr, jehlan, kužel, a různé hranoly), v zadání pak úkol jej zcela přesně převést do TinkerCADu, jednoduše popsat a také se pokusit o jejich půdorys.
Náročný úkol již sám o sobě, ovšem korunovaný tím, že přítomný učitel nic nedokáže poradit (je v režimu “bez mozku” a řeší pouze technické problémy, nikoliv problémy související se zadáním 🙂 ). Páťáci rychle pochopili, že je nutné vzájemně se radit, pomáhat si, zkoumat hrad a sdílet se sousedy a v “hnízdech” to, co objevili.
I když páťáci teprve dělají své první krůčky v opravdové týmové spolupráci a jako třída před sebou ještě mají velký kus práce, předvedli činnorodý ruch hodný malého profesionálního 3D vizualizačního, modelovacího studia.