Po stopách plýtváka šatního

Se žáky 4. a 8. třídy jsme si povídali o tom, kde všude nakupují oblečení, kolik oblečení mají, jak hodně ho nosí, a které je jejich oblíbené. Navázali jsme na to, co dělají s oblečením, které je jim malé nebo které již nenosí.
Odhadovali, jaké množství oblečení se vůbec ročně vyrobí, jakou mají představu o tom, kde všechno neprodané oblečení končí. Navázali jsme, kam je oblečení možné dát a co se s použitým oblečením dál dělá a jak se třídí.
Žáci 8. třídy zkusili odhadnout, kolik bot mají doma a až kolik peněz mohou různé boty stát. Také jsme shlédli dokument “Zlatá mládež v indické továrně”, kde jsme viděli, jak a za jakých podmínek se vyrábějí i značkové boty.
Každý z osmáků si vytvořil prezentaci “Co s nepotřebným oblečením”.  Nakonec jsme spočítali, kolik km urazí tričko, než se dostane k nám – tj. od pole, kde roste bavlna, po její zpracování, barvení, šití až po cestu do našich obchodů.
Pojmy jako Fast fashion a Slow fashion nám už nejsou cizí. Také už víme, co je SWOP (čtvrťákům se ho dokonce povedlo i zrealizovat ve třídě 🙂 ).